BEEHIVE взяла участь у обговоренні стратегічних орієнтирів поглиблення торговельно-економічних відносин України з ЄС

04.03.2025

Генеральний директор компанії BEEHIVE Семен Гагарін взяв участь у презентації системного дослідження «Стратегічні орієнтири поглиблення торговельно-економічних відносин України з країнами Європейського Союзу в умовах набуття Україною статусу кандидата на членство в ЄС». Захід відбувся за участю Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції – Міністра юстиції України Ольги Стефанішиної, керівництва Федерації, CMD–Ukraine та провідних українських експортерів.

Учасники обговорили ключові положення дослідження, спрямовані на посилення торговельних зв’язків між Україною та Європейським Союзом, а також шляхи подальшої інтеграції України до європейського економічного простору.

«BEEHIVE як лідер галузі виробництва якісного українського меду активно підтримує ініціативи, що сприяють поглибленню економічної співпраці з країнами ЄС. Для країни важливо, що ми поєднуємо українські традиції та сучасні технології, створюючи продукцію, яка гідно представляє нашу країну на міжнародному ринку. Ми долучилися до розробки стратегії зокрема у медовій галузі, щоб врахувати потреби українських пасічників та експортерів. Набуття Україною статусу кандидата на членство в ЄС відкриває нові можливості для вітчизняних експортерів, і наша компанія готова відігравати активну роль у цьому процесі», — зазначив Семен Гагарін.

Україна вже сьогодні спрямовує близько 65% всього експорту до країн ЄС, що у 2024 році становило 24,5 млрд євро. Поглиблення економічної інтеграції дозволить зміцнити ці показники та посилити конкурентоспроможність української продукції на європейських ринках.

Україна є одним із провідних світових експортерів меду, а Європейський Союз – основним ринком збуту. За останні роки експорт меду з України до ЄС залишався стабільним, хоча після широкомасштабного вторгнення він дещо знизився. На частку України припадає понад 28% загального імпорту меду до ЄС, поступаючись лише Китаю. Попит на український мед залишається високим, що забезпечує перспективи стабільного виробництва та експорту.

Основними проблемами для експорту меду на ринок ЄС є обмежувальні торговельні заходи, зокрема тарифні квоти. Для вирішення цих проблем Уряд України має прагнути повернення до режиму нульового мита та без квот на експорт меду до ЄС, а також підтримувати малих виробників шляхом сприяння реєстрації пасік та модернізації виробництва.

Безмитний експорт меду з України допоможе знизити середню ціну імпорту меду для ЄС, що створить вигідні умови для європейських партнерів та посилить конкурентоспроможність української продукції.

BEEHIVE є прикладом успішно реалізованого інвестиційного проєкту, який об’єднує сучасні технології та багаторічні традиції, створюючи нову історію українського меду на глобальному рівні.