Ігор Ліскі, засновник інвестиційної компанії EFI Group, співзасновник Українського інституту майбутнього, підкреслив, що виходити на нові ринки потрібно не тільки тому, що це розвиток для власного бізнесу, а ще й тому, що це вклад в перемогу через податки та більш ефективну економіку. Ігор радить бізнесу перевершувати власні стандарти, щоб раз і назавжди змінити думку, що українські товари можуть бути неякісними. У фокусі компанії EFI Group зараз — інвестиції в інноваційні продукти з меду, який є вже впізнаваним на світовому ринку.
Тарас Качка, заступник міністра економіки – торговий представник України, зазначив, що продукція з доданою вартістю не переб’є обсяги тонн аграрної сировини, і це не потрібно. Також потрібно усвідомлювати, що крім сировини і кінцевого продукту є багато речей посередині, зокрема різні інгредієнти, технологічні напівфабрикати тощо. І заборона експорту сировини точно не допоможе краще експортувати продукти з доданою вартістю. Спікер підкреслив, що agritech — це не лише кінцева продукція, є безліч речей в піраміді виробництва їжі, зокрема в секторі B2B, що можуть бути драйверами для розвитку.
Олег Шмуляєв, заступник голови правління МХП з маркетингу, також наголосив на можливостях розвитку в B2B секторі. Спікер виділив три типи лідерства: товарне, цінове та кастомізоване виробництво.
Сергій Войцеховський, член ради директорів BGV Group Management, підкреслив, що про інвестиції в бізнес потрібно думати не тільки в контексті грошей. Це і про ефективність праці, виробництва, інновацій. І останні дуже часто лежать у нас під ногами: дешевша упаковка, логістична оптимізація, більш ефективне використання робочої сили тощо. “Нашим бізнесам потрібна наполегливість, яка граничить із наглістю”, — зазначив спікер.