Перша начисена дискусія на New Food Summit розпочалася

16.10.2024

Поринаємо у першу дискусію саміту. Незважаючи на тривоги, продовжуємо працювати. Експерти ринку, бізнесмени, представники влади про власне бачення “Шляху до лідерства на світовому ринку їжі: що стримує розвиток і як змінити ситуацію”
 
🟦Модератор:
Кирило Криволап, керівний партнер Civitta в Україні, співзасновник Центру економічного відновлення
⬆️Учасники:
🟢Тарас Качка, заступник міністра економіки – торговий представник України
🔵Борис Шестопалов, засновник Volia Agri-Food Park, співвласник та генеральний директор групи компаній HD-group, співвласник GFS Group
🟡Олег Шмуляєв, заступник голови правління МХП з маркетингу
🔵Сергій Войцеховський, член ради директорів BGV Group Management
🟢Igor Liski Ігор Ліскі, засновник інвестиційної компанії EFI Group, співзасновник Українського інституту майбутнього
🟡Олена Вовк, співвласниця біотехнологічної компанії Enzym Group та петфуд-виробника Kormotech
🔵Ігор Булах, генеральний директор ПрАТ “Оболонь”

Ігор Ліскі, засновник інвестиційної компанії EFI Group, співзасновник Українського інституту майбутнього, підкреслив, що виходити на нові ринки потрібно не тільки тому, що це розвиток для власного бізнесу, а ще й тому, що це вклад в перемогу через податки та більш ефективну економіку. Ігор радить бізнесу перевершувати власні стандарти, щоб раз і назавжди змінити думку, що українські товари можуть бути неякісними. У фокусі компанії EFI Group зараз — інвестиції в інноваційні продукти з меду, який є вже впізнаваним на світовому ринку.

Тарас Качка, заступник міністра економіки – торговий представник України, зазначив, що продукція з доданою вартістю не переб’є обсяги тонн аграрної сировини, і це не потрібно. Також потрібно усвідомлювати, що крім сировини і кінцевого продукту є багато речей посередині, зокрема різні інгредієнти, технологічні напівфабрикати тощо. І заборона експорту сировини точно не допоможе краще експортувати продукти з доданою вартістю. Спікер підкреслив, що agritech — це не лише кінцева продукція, є безліч речей в піраміді виробництва їжі, зокрема в секторі B2B, що можуть бути драйверами для розвитку.

Олег Шмуляєв, заступник голови правління МХП з маркетингу, також наголосив на можливостях розвитку в B2B секторі. Спікер виділив три типи лідерства: товарне, цінове та кастомізоване виробництво.

Сергій Войцеховський, член ради директорів BGV Group Management, підкреслив, що про інвестиції в бізнес потрібно думати не тільки в контексті грошей. Це і про ефективність праці, виробництва, інновацій. І останні дуже часто лежать у нас під ногами: дешевша упаковка, логістична оптимізація, більш ефективне використання робочої сили тощо. “Нашим бізнесам потрібна наполегливість, яка граничить із наглістю”, — зазначив спікер.