Ігор Ліскі: «Українській аграрний сектор і діджитал мають великий потенціал для розвитку»

28.04.2020

Україна може використати нинішню кризу, щоб реалізувати свій аграрний потенціал, а також масштабувати сферу ІТ і діджиталу на інші ринки. Про це розповів голова наглядової ради групи компаній «Ефективні інвестиції» Ігор Ліскі під час онлайн-марафону «БрейнШторм марафон», який проводить журнал БІЗНЕС.

Наша країна може вирішити питання продовольчої безпеки завдяки експорту своєї продукції. Водночас необхідно швидко «підтягувати» до належного рівня переробку та інші супутні галузі. Наприклад, зараз добре розвивається бізнес із виробництва пакування.

«Ідея полягає в тому, щоб не просто вирощувати та продавати сировину, а ще і просувати вітчизняні бренди, готовий продукт із максимальною доданою вартістю, зазначає Ігор Ліскі. – Сьогодні це головний тренд для України.»

Також великий потенціал мають сфери онлайну та діджиталу, проте цей ринок у нас малий, тому його учасники мають думати про те, як масштабуватися, виходити на інші ринки та конкурувати там.

«Ми швидко реагуємо на зміни, актуальні тенденції та тренди. Наприклад, наразі триває активний розвиток нашого медичного онлайн-хабу  DOC.ua, оскільки ми розуміємо, що він дуже потрібен людям, є попит на такі послуги. У цьому напрямку ми іноді робимо за тиждень більше, ніж раніше робили за місяць. DOC.ua працюватиме не тільки в Україні: на цьому тижні виходимо на ринок Узбекистану, далі – Казахстан і Молдова, – розповідає голова наглядової ради групи компаній «Ефективні інвестиції». – Зараз є шанс для українського ІТ – у багатьох бізнесів з’явився запит на діджиталізацію та вихід онлайн. Змінюється й поведінка людей: те, як вони купують, як отримують товари та послуги.»

Крім цього, за словами Ігоря Ліскі змінюється й підхід до командоутворення.

«Якщо раніше важливим був офіс та атмосфера в ньому, то наразі необхідно поставити надмету та мотивувати людей працювати вдома, з машини, на дачі, – зазначає він. – Ти не можеш контролювати працівників і єдине, що може їх мотивувати – суперідея, у яку вони вірять. Контролювати, хто й коли пішов, що зробив – старий підхід, який вже не працює або працює в інший спосіб. На перший план виходить мотивація, залучення людей, об’єднання навколо ідеї чи бізнес-моделі».